joi, 22 mai 2008


Imi este un pic somn si numai ziua asta innorata e de vina. Sa ne gandim la o ceasca mare de cafea. O ceasca mare cu 2 torti (Serios ca exista. Se gaseste la o cafenea tare draguta in Piata Romana). Iar simbolistica nu e deloc de neglijat...

Ma gandesc cum poate schimba o ceasca de cafea o zi banala. Cum poate s-o transforme intr-o zi placuta, in ciuda copertinei de nori. Desi pare rezultatul unei ecuatii complicate, nu este. Totul e simplu. Chiar si pentru cei care sufera de meteorosensibilitate...greu cuvant, cu implicatii si mai greoaie.

Ce ne face sa zambim atunci cand este innorat? Ei bine, imaginea cestii de cafea cu 2 torti. Functioneaza chiar mai bine decat cititul in zat. In comparatie cu el, ceasca asta lasa loc pentru neprevazut, da nastere la scenarii si ne incurajeaza sa visam. Stiu, in detrimentul momentelor in care trebuie sa fim sobri. In detrimentul momentelor de seriozitate acuta sau chiar cronica. In detrimentul maturitatii impuse.

Hei, voi, ganduri serioase! Sunteti coplesitoare si insistente! V-as ruga sa fiti mai decente. V-as ruga sa-mi dati timp pentru mine...timp pentru a simti gustul aromat al cafelei sorbite cu nesat dintr-o ceasca cu 2 torti...

Nu ma pot desparti de voi, pentru ca ma aduceti cu picioarele pe pamant. Dar va pot cere, un moment doar al meu. Un moment in care sa ma regasesc...un moment in care sa fim doar eu si ceasca magica...de cafea.

5 comentarii:

pescarusul argintiu spunea...

Nassima, pana voi reusi sa ajung la aceasta cafenea de la Piata Romana, voi da curs imboldului de a ma rasfata cu aburii si gustul unei cafele prietenoase, sorbita din canuta mea zilnica...
Chiar as vrea sa am in fata ochilor draguta ceasca cu doua urechi si sa-mi las gandurile sa-mi zburde in voie, in jurul ei :)
Poti sa-mi spui numele cafenelei, s-o introduc in baza mea de date ?
Din graba probabil, in articolul tau s-a strecurat o greseala, apare scris cuvantul "torti", care nu exista...
Corect este "o toarta - doua toarte", conform DEX-ului limbii romane, dar nu te nelinisti, farmecul scrierii tale a ramas intact :)
Iti doresc o zi cat mai linistita !

Liz spunea...

hmmm... suna mai bine incorectul torti... fantastica ideea o cana de cafea cu doua torti...
...stii, daca insistam sa le spunem torti... enetually o vor trece in DEX... n-as bea o cafea dintr-o cana cu doua toarte...
chestie de sentiment si sonoritate...

nassima spunea...

va multumesc. sunteti dragute si diplomate amandoua. consider criticile exprimate intr-un mod placut ca fiind constructive. am facut totusi o verificare personala cu scopul de a fi cat mai bine informata pe viitor:
1. TOÁRTĂ, toarte, s.f[...] [Pl. şi: torţi]
2. TOÁRT//Ă torţi f. Parte ieşită în afară şi încovoiată în formă de arc pentru a putea apuca cu mâna anumite obiecte. ~a urciorului. ♢ A lua la ~ pe cineva a lua la braţ pe cineva. [G.-D. torţii; Pl. şi toarte]
cumva s-a intamplat de data asta si n-am gresit chiar atat de rau, pt ca forma "torti" este acceptata de dictionar.
va multumesc oricum. acum sunt un pic ocupata cu niste examene. promit totusi sa va vizitez cat pot de des.

cu drag,

nassima

Anonim spunea...

Intr-adevar, o cafea bine facuta poate sa-ti ofere linistea aceea de mult cautata intr-o zi innorata, nu numai meteorologic ci si uman, spiritual... E uimitor cum simpla adiere a aromei unei cafele bine facute te scoate din amorteala, iti retrezeste simturile si te face sa spui: eh, poate ca iese si soarele, in sfarsit!

Jamilla spunea...

mi-a placut faza cu ceasca de cafea cu doua toarte...ai tu dreptate cu simbolistica ;-)))
nassi, am revenit, am fost putin in "caracpace". bafta la examen si sarutmana de cafeaua virtuala !!!