miercuri, 31 octombrie 2012

...despre curaj


Curajul este un domn cateodata plictisitor. Se spune despre el ca pe ascuns este prieten cu doamna Frica. Ba mai mult, au o relatie destul de nabadaioasa: ba se cearta si se vorbesc de rau, ba se impaca si ii gasesti in parc pe o banca sau la o terasa sorbind un ceai.

El, domnul Curaj, este pe de alta parte foarte prezentabil. Gasesc ca este cam intre doua varste, desi el n-ar recunoaste treaba asta nici in ruptul capului. “Ai imbatranit?” l-am intrebat intr-o doara cand ne-am intalnit. Mi-a raspuns, in aparenta foarte sigur, ca nu. Parca se temea sa recunoasca…cine stie?

Tot el, domnul Curaj, se da din cand in cand mare. I-a ajuns la urechi ca fara el nu se poate, ca trebuie sa fii prieten cu el ca sa poti ajunge ici sau colo. Se prea poate sa aiba dreptate. Un lucru stiu insa sigur: domnul Curaj, asa suparacios cum este uneori, se poate transforma in cel mai bun prieten. Si daca nu tii cont de toanele lui, te insosteste peste tot pe unde ai nevoie, nu fara sa-ti spuna la sfarsit: “Vezi? Ti-am spus eu!” 

Niciun comentariu: