marți, 29 aprilie 2008

curatenie de primavara

Toata lumea a facut curat de sarbatori. Ma rog, mai toata lumea. Si pentru ca atunci cand vin sarbatorile eu ma cam plimb asa ca tiganul cu cortul, am hotarat anul asta sa fac singura curat acolo unde pot. Mi-am pregatit bine si o lista, ca sa nu cumva sa uit cate ceva. Am inceput cu amintirile vechi despre sarbatori. Pe ele le-am spalat bine si am pus si un capacel de balsam. In negura timpului s-au mai deteriorat pe ici pe colo, dar am avut eu grija ca ce a mai ramas sa para proaspat.

Apoi mi-am ordonat bine, bine, gandurile de acum. Le-am lasat mai intai sa zboare, asa cum zboara praful cand scuturi. Si dupa ce au zburdat in voie, le-am lasat sa se aseze singure-singurele unde au chef. Eu doar le-am impaturit frumos pentru ca atunci cand voi avea nevoie din nou de vreunul sa nu dureze prea mult sa-l gasesc.

Urmatoarele pe lista au fost dorintele. Pe ele le-am inramat fara intentia prealabila de a le pune pe perete. M-am gandit ca oriunde ar sta, e suficient sa stiu eu de ele. Le pot vedea, imi pot stabili prioritatile in functie de ele…si cam atat.

Si mai pe la sfarsit am tras asa o linie si am contabilizat ca o gospodina care inventariaza borcanele cu dulceata si muraturi, lista de cunostinte: familie, prieteni, colegi, amici.

Am observat ca lista mea s-a schimbat un pic fata de anul trecut. Si daca initial m-am intristat, ulterior am ajuns la concluzia ca poate conservantul meu n-a fost de cea mai buna calitate. Nu-i nimic. Asa si trebuie sa fie. Am gasit pe undeva prin spatele camarii niste borcanele mici si prafuite. Pe vremea cand le-am pregatit, nici nu se gasea pe piata conservant ca acum. Si totusi au rezistat.

Am gasit puse bine in fata niste borcane mari, sterse de praf de curand. Din pacate ce era inauntru se alterase. Si cata grija am avut de ele…

Si cu un ultim efort am reorganizat camara. Am aruncat borcanele mari cu continut alterat. Nu-mi mai foloseau la nimic. Am pus apoi borcanele mici in fata. Ce bine le sta! Iar continutul se pastreaza de la sine, fara conservant. Sunt tare mandra de ele! Nu stiu cand voi mai avea timp pentru asa o curatenie generala; poate de Craciun.

Pana una alta, sunt multumita cu ce-am aranjat acum. Sper sa fie de bun augur. Si nici macar n-am citit vreo revista de Feng Shui.

Niciun comentariu: