duminică, 13 aprilie 2008

ne place sa iubim



De cate ori n-am spus : “Gata! S-a terminat totul! Nici nu vreau sa mai aud de el/ea! Am suferit destul!” ? Si de cate ori n-am revenit asupra acestor cuvinte cu imense pareri de rau si regrete care parca nu ne lasau sa dormim? Si de cate ori n-am incercat apoi sa ne imaginam discutii lungi si motive de impacare in scenarii desprinse parca din filme in care amandoi regreta si se scuza necontenit?

Adevarul este ca de fiecare data se intampla la fel: ne intalnim, ne indragostim, iubim si mai devreme sau mai tarziu totul se termina. Si culmea este ca ne place sa fie asa. Drept dovada ca nu ne invatam minte de prima data si tot incercam, iar incercarile astea, oricat de brutal s-ar termina, ne duc exact acolo unde dorim: la el sau la ea pentru care am asteptat pana acum si pentru care a meritat asteptarea. Asta mai devreme sau mai tarziu. Cine spune ca dragostea adevarata nu exista se minte singur! E imposibil sa nu fi iubit macar o data in viata!

Dar oare de cate ori putem sa iubim? Si in cate feluri? Si ce ne indeamna sa tot cautam?

Si oare mai crede cineva in iubirile pe care le-au trait bunicii nostri? Si in juramintele pe care si le-au facut? Sa fie impreuna o viata intreaga la bine si la rau. Sa se respecte, sa se iubesca, sa-si creasca impreuna copiii.

Ce ne impinge sa tot cautam? Un cinic ar spune clar: INERTIA! Dar eu nu cred. E mai mult de atat. E dorinta de a apartine cuiva (atat din punct de vedere psihologic cat si istoric, oamenii au avut mereu tendinta de a se uni. Au fost cete, ginte, triburi , iar ideea de apartenenta la un grup ne urmareste si astazi: avem grupul de prieteni, avem colegi la scoala, avem grupul de colegi de la birou, cu care sorbim cu nesat cafeaua in pauza de tigara).

Pe langa ideea de apartenenta mai e si ideea de echilibru. Acel cineva special e acolo pentru noi, ne asculta, ne ocroteste, ne invata. Si suntem deja in al 9-lea cer.

Iar eu…nu fac nota discordanta. Si in ceea ce priveste latura asta a vietii mele, nu-mi pare rau ca persist in "greseli". Pentru ca stiu ca mai devreme sau mai tarziu voi face alegerea corecta.Wink

Niciun comentariu: